Obisk prijatelja na onkološkem. Iz intimnega zavetja bolezni se oglaševalski agent vrne z darilom. Obisku je uspel za nas iztrgati misel dneva, mini oglaševalsko kampanjo. Srečanje z bolečino, ki oživlja, Edward Norton se vrača iz podporne skupine. Olajšanje nesebično deli na twitterju, kjer se hitro razširi.
Dejanje sočutja je postavljeno na ogled. Zasebnosti bolniške sobe sledi spletna družabnost, tiha zaupnost zbezlja v klepetavo ozaveščanje, prijatelj Aljoša postane Aljoša Bagola, izvršni kreativni direktor Pristopa, FDV predavatelj, POP TV komentator, MM kolumnist. Ali tak razglas ne pomeni nasilnega reza, ki pusti prijatelja za sabo? Ali ne vzpostavi delitve na “nas”, zdrave, in “vas”, bolne? Sočutni se dvigne kot messenger za otopele, sočutje vnovči kot booster za karizmo. Prijatelj ostane na onkološkem z mislijo, da njegovo stanje daje upanje tistim, ki jamrajo le zaradi države, vremena in cen ajfounov. Iz kroga empatije so tako izključeni tudi ostali – tisti z drugačnimi skrbmi, averzijo do jamranja ali nižjo kupno močjo.
Nasilnost posploševanja, ki se skriva v vsaki reklamni obljubi. Poklicna deformacija v opisu del in nalog oglaševalca. Instantna domišljija je omejena tudi s ciljno skupino. Empatija iz Campbell konzerve.
Aljoša Bagola ne govori v našem imenu. A kdo smo mi?
Leave a Reply